Hopp til innhold
Hverdagen vår har blitt endret på veldig kort tid. Vi takker ansatte og foresatte for et veldig godt samarbeid i en utfordrende tid. Ta godt vare på hverandre.
Vi ønsker å minne om gode hygieneråd og andre anbefalinger fra Helsedirektoratet; https://www.helsedirektoratet.no

Kva betyr SmartMat for ditt barn

Heilt sidan oppstarten for seks år sidan har vi hatt fokus på SmartMat, og jobba med å verte gode på dette. Men kva betyr egentlig SmartMat for deg og ditt barn?

 

SmartMat handlar først og fremst om å gi ditt barn matglede og gode matvaner. Dette rommar mykje, og handlar ikkje berre om korleis maten påvirker barnet ditt ”i” kroppen, men like mykje på «utsida».

 

Når barnet ditt får i seg riktig mat, tilføres næring og byggeklosser. Dette bidreg til at barnet held seg frisk, og har best mulig grunnlag for vekst, læring og utvikling. Heilt konkret vil ditt barn få overskudd og energi til å leike, evner bedre å løyse konflikter og bedre konsentrasjon for å nemne noko.  Vi har klare retningslinjer for kva vi skal servere i barnehagen og har og fokus på at maten skal vere variert. Vi lager det meste frå grunnen av, og er nøye på kva matvarer vi kjøper på butikken. Vi handlar ikkje det billigaste, men ser på næringsinnhaldet på varene vi bruker.  Slik unngår vi at ditt barn får i seg ugunstige mengder

med salt, sukker, feitt og kunstige tilsetningstoff.

Maten vi serverer i barnehagen er basert på FUS´s egne retningslinjer for kosthold.

  1. Vi serverer grønsaker til måltida
  2. Vi bruker rein fisk eller fiskemat med høgast mulig fiskeinnhald
  3. Vi bruker reint kjøtt eller kjøtt med høgast mulig kjøttinhald
  4. Vi bruker mest mulig næringsrikt korn
  5. Vi balanserer inntaket av ulike typer feitt
  6. Vi bruker vatn som tørstedrikk
  7. Vi bruker i størst mulig grad naturlige næringstoffer
  8. Vi har god balanse mellom varmmåltider og brødmåltider for å skape variasjon

 

Eksempel på kvardagsmat:

Grove lappar av havregryn og banan, havregrynsgraut, knekkebrød, granola og heimelaga havrekjeks, brødmåltid med pålegg og grønsaker, heimelaga supper, steikt fisk, risotto, fullkornspannekaker, skattekiste, spagetti med kjøtsaus, fiskekakeburger for å nemne litt. 

Det er viktig å hugse på at gode vanar og matglede like mykje startar allereie før maten vert eten. Ved å ta ditt barn med på å setje poteter, hauste plomme og bær, ta del i matlaginga, lukte på, ta på og smake på råvarene i prosessen opplever det å få eit unikt forhold til maten som skal etast. Mestring, fellesskapsfølelse og massevis av læring ligg i dette. I tillegg er sjølve måltidsituasjonen avgjerande for at barnet ditt får ro til å ete, nyte og glede seg over maten. Summen av dette er gode matvanar som det er stor sannsynlighet  for at ditt barn tek med seg videre i livet!