I Diseth FUS har vi et allsidig fantastisk positivt personale.
Ansatte som byr på seg selv og strekker seg langt for å gi barna de beste dagene sammen med oss.
Vis alle
Lill-Beathe Skumlien
Daglig leder
Hele barnehagen
"Lille Beathe" sier barna.Med sitt engasjement og varme gjør Lill-Beathe barnehagen til et trygt og inkluderende sted for alle. Hun er opptatt av å bygge sterke relasjoner slik at både barn og ansatte trives og utvikler seg. Kontordøra står alltid oppe og det er ofte barn innom, enten med post eller for å si hei.
Berit Warnaar
Nestleder
Hele barnehagen
CLASS ressursperson Toddler og Pre-K
Rikarda Brenna
Pedagogisk leder
Atlas 2-5 år
Til tross for Rikarda sin "fobi" for edderkopper flyttet "Bernt Petra" inn i barnehagen. Barna var opptatt av edderkopper og hjemme hos Rikarda bodde det MANGE edderkopper. En Rikarda med "skrekkbladet" fryd igangsatte temaarbeid med utgangspunkt i barnas interesser. Rikarda er kreativ og leken og latteren høres når du kommer inn i barnehagen. Hun er tilstedeværende og deler gjerne kunnskap, med både barn og ansatte.
Malin Markrud
Pedagogisk leder
Atlas 2-5 år
Malin trives sammen med barna og ses ofte på gulvet i lek med barna. Hun er opptatt av at barna skal oppleve mestring i hverdagen og at de føler de er verdifulle og blir respektert for dem de er. Malin mener det er viktig å skape gode lekemiljøer for barna som innbyr til lek, trivsel og glede i hverdagen, og på den måten gi barna en felles arena hvor lek og vennskap kan utvikles gjennom felles interesser.
Kathrine Amdahl
Barnehagelærer på disp.
Atlas 2-5 år
CLASS ressursperson, ToddlerKathrine er tydelig, trygg og tilstedeværende med barna. Hun har god kontroll over avdelingen, er strukturert og dermed flink til å organisere slik at barna får et godt læringsmiljø.
Kathrine har en varme og omsorg og er god på å møte barnas følelser på en anerkjennende måte, barna får raskt en god relasjon til henne. Hun bruker mye humor i hverdagen, både sammen med barn og voksne.
Line Lenvik Sjåheim
Barnehagelærer
Atlas 2-5 år
"Hekse fleks" sier barna. Det er signalet på at barna vil leke med Line. På uteområdet høres latter og verbale utvekslinger der barna og Line løper rundt. Gjennom Inkludering, den kroppslig leken og magi får hun alle med. Line er også barnehagens "innkjøpssjef" på matfronten. Hun er opptatt av at barna skal få mat med byggeklosser som kan gi energi til lek gjennom en hel dag. Rene produkter og mange smaker er faste ingredienser når mat lages og serveres hos oss, både inne og ute på bålet.
Marthe Krøtøy Sand
Pedagogisk medarbeider
Atlas 2-5 år
Kommer du inn i barnehagen er det vanskelig å få øye på Marthe. Hun er ofte omgitt av mange barn som vil leke, en lek som krever "bakkekontakt" og "korte" bein. Marthe ser hvert enkelt barn og med sin tilstedeværelse blir hun stadig invitert inn i lek der fantasi og kreativitet utvikles. Hun liker friluftsliv og går gjerne på tur. Marthe er omsorgsfull og har alltid et fang til de som trenger det.
Hege Renate Steinstad
Pedagogisk medarbeider
Atlas 2-5 år
Hege er tilstedeværende og deltar i fantasiverden sammen med barna. Når dagen er over ses det på Heges klær at hun har lekt, hun er nemlig der barna er. For Hege er det viktig at alle har det bra.Ved hjelp av figurer og historer kan Hege "trollbinde" barna. Hun byr på mye varme og omsorg og er veldig god på å møte barnas følelser på en anerkjennende måte. Det finns ikke dårlig vær, bare dårlig klær.
Elin Bechmann-Pedersen
Pedagogisk medarbeider
Atlas 2-5 år
Elin er en trygg og god omsorgsperson for barna. Hun er rolig og tilstedeværende. Elin er glad i friluftsliv og liker å være ute og å gå på tur. Elin vet alltid råd når barna kommer inn på temaer vi ansatte kan lite om, da finns nemlig internett. Gjennom utforsking og undring skjer ny læring.
Hege Bergum
Pedagogisk leder
Aurora 1-2 år
Hege blir ofte møtt med en klem fra barna når hun kommer på jobb. Hun er trygg, tydelig og tilstedeværende, og viser omsorg og varme som gjør at barna kommer til henne. Hun er god på struktur og organisering. Og brenner for å skape gode hverdager der trygghet, mestring, humor og glede er synlig. Det å skape fysiske læringsmiljøer skapt for barnegruppens behov ser hun også på som viktig, da er det trygge rammer for trivsel, utvikling og læring.
Ørjan Brendløkken
Barnehagelærer
Aurora 1-2 år
Ørjan tar gjerne frem fløyta for å spille og synge sammen med barna. Kommer du inn på avdelingen kan du møte et "tog" der barna og Ørjan marsjerer sammen. Et "skramleorkester" fylt med latter og rytmeinstrumenter fyller rommet. Med sitt engasjement inspirerer han barna til å være aktive og ha det gøy mens de lærer.
Bente Haslie
Pedagogisk medarbeider
Aurora 1-2 år
Bente ses ofte i rollelek der hun drikker kaffe med barna selv om hun ikke "liker" kaffe. Når barna insisterer er Bente med og en kaffe blir til flere til barnas store fryd. Hun er trygg og tilstedeværende og har alltid et fang til barna hvor de kan søke trøst, trygghet, nærhet, eller for å lese en bok, synge eller leke. Bente er opptatt av å se alle barna, slik at hun kan støtte det enkelte barnet ut ifra dets behov og at barna får oppleve mestring og utvikle et positivt selvbilde.
Karl Martin Løvstad
Pedagogisk medarbeider
Aurora 1-2 år
Karl Martin rolig og omsorgsfull. Han ses ofte på nivå med barna og deltar gjerne i rollelek, i sandkassen, eller på klatrestativet. Fanget er alltid tilgjengelig dersom det trengs.Når han finner frem ukulelen sin og begynner å spille kommer både barn og ansatte til. Du trenger bare tre grep sier Karl Martin, og wow, magien er skapt. "Mere" sier barna. Ellers er Karl Martin "handy" og fikser det meste, da gjerne med hjelp av barna. Karl Martin er opptatt av barns mestring.
Marte Svendsen
Pedagogisk medarbeider
Aurora 1-2 år
Marte er positiv har alltid gode ord til barn og ansatte. Hun er verneombudet i barnehagen vår. Marte har alltid god tid. Hun ses ofte i dukkekroken, sandkassa eller inne på modulrommet hvor hun deltar aktivt sammen med de yngste barna. Er Marte med de eldre barna er hun god på å fange opp barnas interesser og videreutvikle det sammen med barna. Eks. en lek med pluss pluss endte opp i konstruksjon av en stor borg, riddere og hester, en lek som involverte mange og som varte over tid.