Eli Solgun
Daglig leder
Kontor
Eli er opptatt av å fremme lekens verdi i barnehagen. Hun har høy relasjonskompetanse, og er opptatt av tydelige rolleavklaringer. I alle avgjørelses som tas, skal barnets beste komme først.
Seija
Pedagogisk leder
Veslefrikk
Seija går inn i pensjonistalder dette barnehageåret. Hun har ønsket å fortsette som pedagogisk leder i en 80 % stilling. Vi er takknemlig for å kunne beholde Seijas kompetanse og høye arbeidsevne videre.
For Seija er det viktig å skape gode relasjoner med både barn og voksne. Hennes intensjon er at barna får oppleve trygghet og trivsel i en lekefull og meningsfull hverdag, der barna får lære og utvikles utifra egne forutsetninger.
Helena
Pedagogisk leder
Tommeliten
Helena er opptatt av å kunne tilrettelegge hverdagen til barna slik at hvert barn får en optimal utvikling. Hun er varm, omsorgsfull og anerkjennende i sine møter med barn og foreldre.
"Helena er flink til å leke og pusle med meg". Sitat, gutt, 5 år.
Veronika
Pedagogisk leder
Veslefrikk
Veronika er rolig, omsorgsfull og lyttende i møtet med barna og tar deres initiativ på alvor. Hun er også engasjert og kreativ og er opptatt av at barnet kan meste selv.
"Veronika leker med meg, masse. Også lar hun meg leke med henne". Sitat, gutt, 5 år.
Anita
Pedagogisk medarbeider
Tommeliten
Dette barnehageåret innehar Anita en 20 % barnehagelærer-stilling på dispensasjon, og en 80 % stilling som pedagogisk medarbeider.
Det er Anita som har ansvar for skolestarter-gruppen vår. Anita er opptatt av at barn skal føle mestring. Hun er også svært opptatt av å hjelpe barn til å sette ord på følelsene sine. Hennes omsorg merkes og setter spor. Også lenge etter at barna har sluttet i barnehagen.
"Anita er flink til å leke med meg og å jobbe med oss i førskolegruppa". Sitat, gutt, 5 år.
Moonika
Pedagogisk medarbeider
Tommeliten
Moonika er varm voksen. Hun er omsorgsfull og imøtekommende med det enkelte barn.
Hun har alltid et lite og lunt smil på lur.
"Moonika leker med alle sammen, også med meg, og så er hun flink til å gå på tur." Sitat, gutt, 5 år.
Rosalie
Pedagogisk medarbeider
Tommeliten
Rosalie er varm og engasjert voksen. Hun er aktiv i lek og andre aktiviteter, inne som ute. Hun liker å ha oversikt og passer på at alt er på plass på avdelingen.
"Rosalie leker med meg og hun lager hus til meg. Hun lager alt jeg vil ha." Sitat, gutt, 5 år.
Mary
Støtteressurs
Tommeliten
Mary har har jobbet i barnehagen i mange år og har en tett og god relasjon med barna. Hun har en ro over seg som også smitter over på barn og kollegaer rundt seg.
"Mary er flink til å jobbe med meg og leker med meg alltid. Hun gjør alt med meg". Sitat, gutt, 5 år.
Johanna
Barne - og ungdomsarbeider
Veslefrikk
Johanna har har en stor omsorg for barna og knytter raskt sterke relasjonelle bånd med barn, foreldre og øvrige kollegaer.
Hun er glad i å danse og er den som setter på fengende barnemusikk og svinger seg rundt med barna.
"Hun jobber med alle er god til å lage mat". Sitat, gutt,4 år.
Soraia
Lærekandidat
Veslefrikk
Soraia er lærekandidat på avdeling Veslefrikk og hun vil være hos oss ut 2025.
Soraia er en god og trygg voksen for barna på avdelingen. Hennes lune vesen og ro, gjør at hun skaper en varm atmosfære rundt seg.
"Hun er flink til å passe på småbarna, - og meg." Sitat, gutt, 5 år.
Pandiyammal Thandayuthapani
Praksis-student
Veslefrikk
Pandi er i praksis på Veslefrikk og er på avdelingen hver dag ut september. Pandi har en økonomiutdanning fra India.
Hun og hennes familie bor på Tranby.
Pandi liker å jobbe med barn og hun har svært raskt fått gode relasjoner med barna på avdelingen.
Luckas
Støtteressurs
Tommeliten
Luckas skal denne høsten jobbe i barnehagen som ekstra støtte på avdeling Tommeliten. Luckas har jobbet hos oss tidligere og har de siste årene jobbet i flere barnehager. Han er godt kjent med våre rutiner og har en tett og god relasjon med alle barna.
Ivan Horokh
Praksis-student fra Røyken videregående skole
Tommeliten
Ivan går på Helse og oppvekst-linjen på Røyken videregående skole. Han skal ha praksis på avdeling Tommeliten, hver fredag i 10 uker framover. Et av læringsmålene i faget er å kommunisere med barn og unge på en måte som fremmer trygghet og tillit, og som støtter utviklingen av gode relasjoner.
Ivan ønsker å utdanne seg videre til tannlege.
Sitat, jente, 5 år: "Han er flink til å rydde og leke med meg."
Bettina Tran
Praksis-student fra Røyken videregående skole
Veslefrikk
Bettina går på helse og oppvekst-linjen på Røyken videregående skole. Hun skal være i praksis på avdeling Veslefrikk, 10 fredager denne høsten. Et av læringsmålene i praksisen er å ivareta brukermedvirkning og medbestemmelse i møte med barn, unge og foresatte.
Barna tok Bettina godt i mot og vi ser fram til gode fredagsmøter framover.
Bettina ønsker å jobbe med barn eller unge senere i livet.
Nuha Mohammad Ajaj
Praksis-student fra Rud videregående skole
Tommeliten
Nuha skal være i praksis på avdeling Tommeliten, 10 uker framover, - siste dag er 9. desember.
Nuha går på helse - og oppvekstlinjen på Rud videregående skole og skal i sin praksis følge rutinene og hverdagen i en barnehage, samt være med på de ulike aktivitetene. Vi ser fram til spennende tirsdager framover hvor vi får vist fram innholdet i den eldste barnegruppens hverdag.
Grethe og Aleks
Ungdomsskoleelever i arbeidslivsfag
Tommeliten
Grethe og Aleks går i 10. klasse og er i barnehagen om onsdagene fra kl 13 - 16.
Deres viktigste jobb er å være sammen med barna og leke med de. De har allerede rukket å bli veldig populære lekekamerater og barna gleder seg stort hver gang det blir onsdag! Er vi heldige, så vil de være her fram til jul. Grehte har til nå, vært på Veslefrikk, men begge vil fortsette videre på Tommeliten.
Utsagn fra jente, 5 år: "Er det onsdag i dag?? Mamma, mamma, Aleks skal leke gjemsel med meg i dag! "
Teddy
Kosebamse
Tommeliten
Teddy har fulgt med på barnas hverdag i barnehagen i flere år. Gjennom perioder av året, har han fått følge med de eldste hjem, enten over helgen eller gjennom en hel uke. Dette har vært et tilbud som har blitt godt tatt i mot av barna og også blitt godt fulgt opp av foreldrene. Når barnet og Teddy kommer tilbake til barnehagen igjen, har barnet kunne fortelle til resten av barnegruppen hva Teddy har opplevd sammen med dem. Dette er god sosial trening, både til å være i fokus og å holde fokus.
Glenn
Vaktmester
Helledammen FUS barnehage
Glenn er barnehagens faste vaktmester. Han er et kjent ansikt for de aller fleste barna.