Loading...
VELKOMMEN TILBAKE! Nå skal vi endelig leke, hoppe, løpe og herje sammen igjen: ) Nære, men med avstand. Vi følger selvfølgelig Folkehelseinstituttets smitteveileder og holder oss i mindre grupper med god hygiene. Vi gleder oss!

 Åpningstider

Mandag til fredag:
7:00 - 17:00

Vi har
ledig plass!


Kom gjerne innom og besøk oss!

Møt oss og se hvor fint vi har det. Noe du lurer på? Bare å spørre :)

 Daglig leder

Eli Solgun Eriksmoen
95 89 79 65
E-post

Velkommen til Helledammen FUS barnehage

Avdelinger

Tommeliten
Pedagogiske ledere:
Helena Malbasa
Tlf: 48311321
tommeliten.helledammen@bhg.no
Veslefrikk
Pedagogiske ledere:
Tina Sobotzik og Seija Svantesson
Tlf: 48311322
veslefrikk.helledammen@bhg.no

Vis alle

Ansatte

Eli Solgun Eriksmoen Daglig leder

Eli har over 20 års erfaring fra barnehage, både kommunal og privat drift og har lang erfaring som både pedagogisk leder og daglig leder. 

Eli er opptatt av å fremme lekens verdi i barnehagen gjennom et godt arbeidsmiljø og foreldresamarbeid. Hun har høy relasjonskompetanse,  og er opptatt av tydelige rolleavklaringer. I alle avgjørelses som tas, skal barnets beste komme først. 

Seija Svantesson Pedagogisk leder på Veslefrikk

Seija begynte i Helledammen FUS barnehage i desember, 2019. I Sverige utdannet hun seg til fagarbeider og senere til barnehagelærer og småskolelærer. Til sammen har hun jobbet med barnegrupper i forskjellig aldre i snart 20 år.

På fritiden er hun interessert i dyr og natur, gå på tur, vanntrening, samt å kjøre på tur med familiens bobil og være sammen med familie og venner. Seija er gift og har 2 voksne barn.

Tina Sobotzik Pedagogisk leder på Tommeliten

Tina ble ferdig utdannet barnehagelærer i Tyskland i 2000 hvor hun hadde spesialpedagogikk som en del av utdannelsen.  Hun begynte å jobbe som pedagogisk leder i Helledammen FUS barnehage i juli, 2019.

Tina er gift og har 3 barn. Hennes interesser er bøker, kunst og dyr.

Helena Malbasa Pedagogisk leder på Veslefrikk

Helena har jobbet i Helledammen FUS barnehage som pedagogisk leder siden 2014.

I løpet av 2019 gjennomførte hun en hoveoppgave i faget metodikk innen tema idividualisert pedagisk arbeid med barnehagebarn.

Helena er gift og har et barn. I fritiden liker hun å utforske nye steder. Ellers er hun veldig glad i musikk og hun liker å danse.

Camilla Naustdalslid Pedagogisk medarbeider

Camilla er fast ansatt som pedagogisk medarbeider i Stjernen FUS barnehage. Barnehageåret 22 - 23 jobber hun som pedagogisk medarbeider i Helledammen FUS barnehage, i en 80 % stilling.

Camilla er utdannet interiørkonsulent og har jobbet i byggebransjen i 13 år. Hun har et voksent barn. Camilla tilbringer mye av fritiden sin med hest.

Rosalie Karijord Pedagogisk medarbeider

Rosalie er ansatt som pedagogisk medarbeider i Helledammen FUS barnehage. Hun har gjennomført kurs i Barne - og ungdomsarbeid i regi av Folkeuniversitetet i Drammen og tar sikte på å ta fagbrevet når hun har opparbeidet nok praksis. 

Rosalie har 4 barn og har lang erfaring med stell og omsorg. Privat er Rosalie opptatt med hus og hjem. Hun er interessert i sykling samt hjemme-gymnastikk. Ellers er hun glad i musikk.

Mamie Kabamba Pedagogisk medarbeider på Veslefrikk

Mamie har jobbet som pedagogisk medarbeider i barnehage i mange år og vil for barnehageåret 22/23 være ansatt på avdeling Veslefrikk.

Hun har tidligere jobbet som Doula. En Doula er fødselspartner som gir utenlandske kvinner hjelp til å bli kjent med helsesystemet gjennom emosjonell, fysisk, infomrasjon og praktisk støtte og hennes partner under hele fødselsprosessen.

Mamie har 2 barn.

Moonika Umb Medagogisk medarbeider på Veslefrikk og Tommeliten

Tekst kommer

Luckas Dahl Fast vikar på Tommeliten og Veslefrikk

Dette er Luckas, 21 år. Før han startet som vikar i barnehage, jobbet han som turntrener et par år. Luckas har vikariert i ulike barnehager i flere år og trives godt med det. Han er alltid glad og positiv i møte med barna.

Teddy Støttespiller på Tommeliten

Teddy har fulgt med på barnas hverdag i barnehagen i flere år. Gjennom perioder av året, har han fått følge med de eldste hjem, enten over helgen eller gjennom en hel uke. Dette har vært et tilbud som har blitt godt tatt i mot av barna og også blitt godt fulgt opp av foreldrene. Når barnet og Teddy kommer tilbake til barnehagen igjen, har barnet kunne fortelle til resten av barnegruppen hva Teddy har opplevd sammen med dem. Dette er god sosial trening, både til å være i fokus og å holde fokus.

Vinteren, 2020, fikk også Teddy, endelig, få lov til å være med de ansatte hjem. Her er han avbildet da han var hjemme hos Harald og fikk fikk se på fotballkamp.