CLASS – Classroom assessment scoring system
- Gjennom observasjon vert det vurdert kva som skjer i «klasserommet» eller «på avdelinga»
Kort fortalt er CLASS ein observasjonsmanual utarbeida av Robert Pianta at the University of Virginia. Det er eit verktøy som skal være med å analysere kvaliteten på samspelet mellom vaksne og barn på avdelinga i barnehagen. Observasjonsmanualen er målbar, og utvikla av psykologer gjennom flere års forskning. Det er eit skåringssystem der kvart tema blir vurdert på ein skala frå 1 -7.
Ein sertifisert observatør – observerer og rettleier personalet i forhold til å gje barna omsorgstøtte og læringstøtte, sikre god flyt og organisering av kvardagen. DET ER KUN DEN VAKSNE SOM VERT OBSERVERT.
For barnehagar er det to ulike sertifiseringar - delt i aldersgruppene Todler: 0-3 år og PRE-K: 3-6 år.
FUS har satsa stort på å få sertifiserte observatørar i barnehagane sine. Hos oss på Ostereidet er det Jorunn Zahl Soltveit som er sertifisert (Toddler 0-3 år) Kvar observatør må resertifiserast kvart år.
Sjølve observasjonsmetodane skal bidra til at personalet får ei bevisstgjering og kompetanseutvikling i samspel med barna under 3 hovudområder.
Sosioemosjonell støtte og utvikling
- Personalet skal skape trygghet og god sosio-emosjonell støtte. Personalet støtter og bidrar til positivt klima i barnegruppa, er varme og sensitive og tar barnas perspektiv og barns medvirkning på alvor.
Organisering og ledelse
- Skape god struktur, organisering og gruppeledelse. Å ha gode planer og rutiner, god tilrettelegging for lek og læring og sikre variasjon av pedagogisk materiell
Læringsstøtte
- Skape god læringsstøtte hvor personalet tar barnas utforskertrang på alvor gjennom leken. Skape gode betingelser for språk og kommunikasjon, begrepsutvikling, forståelse og dybdelæring hos barna.