Hopp til innhold
VELKOMMEN TILBAKE! Nå skal vi endelig leke, hoppe, løpe og herje sammen igjen: ) Nære, men med avstand. Vi følger selvfølgelig Folkehelseinstituttets smitteveileder og holder oss i mindre grupper med god hygiene. Vi gleder oss!

Verdigrunnlag, mål og satsninger

Vi er: 

Glødende - skapende – tilstedeværende

Verdiene er kulturbærerne i vår organisasjon. Verdiene forteller hva vi står for, hva vi tror på og hva som er viktig for oss. De er en kilde til motivasjon og inspirasjon i det daglige arbeidet i barnehagen på veien for å virkeliggjøre visjonen.

 Vi er GLØDENDE når vi:

  • Tar tak i barnas interesser.
  • Vi er engasjert.
  • Tar i bruk de voksnes kunnskap og interesser.

 Vi er SKAPENDE når vi:

  • Lar oss inspirere av barnas kreativitet.
  • Legger til rette for impulsive aktiviteter.
  • Jobber prosessorientert.

 Vi er TILSTEDEVÆRENDE når vi:

  • Er til stede.
  • Viser interesse for barna og hverandre.
  • Ser hvert enkelt barn.  

HOVEDMÅL

  1. FUS barn har et positivt selvbilde.
  2. FUS barn er trygge og forskende, de trives i lek og har vennekompetanse.
  3. FUS barn gleder seg til resten av livet, de vet de har påvirkningsmulighet og at innspillene deres teller.
  4. FUS barn har det gøy i barnehagen.

 

I TINDFOTEN FUS BARNEHAGE BETYR DETTE AT:

  1. De voksne:
  • Er gode rollemodeller.
  • Har fokus på barnas mestring.
  • Anstrenger seg for å forstå barnet.
  • Bekrefter barnet på en positiv måte.

 

  1. De voksne:
  • Har god kommunikasjon med hjemmet.
  • Tilrettelegger barnehagen for lek og aktivitet.
  • Tilrettelegger for god tilvenning til barnehagen.
  • Tar tak i barnets interesser og lytter til dem.
  • Jobber både i små og større grupper barn.

 

  1. De voksne:
  • Møter barnas spørsmål med interesse.
  • Snakker varmt og positivt om viktige, vanskelige eller spennende ting.
  • Legger til rette for at barnet får påvirke og medvirke i egen hverdag.
  • Legger til rette for at barnet får lære om demokrati.
  • Sørger for at det er gøy hver dag.

 

  1. De voksne:
  • Tøyser og har humor i hverdagen.
  • Legger til rette for relasjoner, sosialt samspill og vennskap.
  • Deltar i lek.
  • Er aktive ute sammen med barna.

 

FUS TILTAK FOR Å OPPNÅ MÅLENE:

  • Personalet deltar på kompetanseutvikling gjennom FUS-skolen.
  • Personalet deltar på veiledning.
  • Personalet følger retningslinjene til Smartmat.